Prejsť na obsah

Muzikoterapia - Nadané dieťa

Nadané dieťa
Október 2025
LOGICKÉ MYSLENIE DETÍ
ZAUJÍMAVÁ VYUČOVACIA HODINA LOGIKY - LOGICKÉ MYSLENIE DETÍ JE URČENÁ PRE DETI MATERSKÝCH ŠKÔL, ŽIAKOV ZÁKLADNÝCH ŠKÔL, ŠTUDENTOV 1. A 2. ROČNÍKA GYMNÁZIÍ A STREDNÝCH ŠKÔL.
Október 2025
PROJEKTY, AKTIVITY 2025/2026
CELOSLOVENSKÁ INICIATÍVA ROZUMIEME NADANÝM PRINÁŠA V ŠKOLSKOM ROKU 2025/2026 MNOŽSTVO ZAUJÍMAVÝCH PROJEKTOV, AKTIVÍT A PODUJATÍ PRE DETI A UČITEĽOV.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Október 2025
VÝBUCHY KREATIVITY
JESENNÝ A ZÁROVEŇ PREDPOSLEDNÝ OKTÓBROVÝ PIATOK POSTAVIL ČLENOV KLUBU NADANÝCH DETÍ V PREŠOVE PRED NEMALÚ VÝZVU. ICH ÚLOHOU BOLO PREDVIESŤ UMENIE PREDSTAVIVOSTI.
Preskočiť menu
Október 2025
LOGOPÉDIA ZÁBAVNE
PROJEKT LOGOPÉDIA ZÁBAVNE JE URČENÝ DEŤOM/ŽIAKOM ZÁKLADNÝCH ŠKÔL OBSAHOVO POZOSTÁVA ZO 4 "LOGOPEDICKÝCH AKTIVÍT" PRE ŽIAKOV MLADŠIEHO ŠKOLSKÉHO VEKU.
Nadané dieťa
Preskočiť menu

Muzikoterapia

Aktivity
Nadané deti spoznávali svet muzikoterapie

Hudba možno nevylieči každú chorobu, no ak je dobre aplikovaná, môže byť veľmi dobrým pomocníkom v boji s ňou. Rýchlo pôsobí na ľudské emócie, a ak je podporená pohybom jej účinok je hlbší a silnejší. Výsledkom spojenia hudby a terapie je muzikoterapia, ktorá spríjemnila stretnutie členov Klubu nadaných detí v Prešove.
Základom bola improvizácia, ktorá je jedným zo spôsobov využitia inštrumentálnej zložky muzikoterapie a požiadavky na jej uplatnenie spĺňa Orffovo inštrumentárium. Zahŕňa melodické i nemelodické, ľahko ovládateľné nástroje. Svoje uplatnenie v rukách žiakov, ako necvičených hráčov, našli rytmické nástroje - triangel, činely, rolničky, bubienok, tamburína, či paličky, ale i melodické nástroje – bicie - zvonkohra a xylofón.  Každý zo zúčastnených členov dostal jeden nástroj a úlohou bolo predstaviť seba i nástroj v určenom rytme. Cieľom bolo rozvíjať rytmus, hudobné cítenie, tvorivosť, predstavivosť.
Zaujala aktivita zameraná na spojenie počúvania hudby  s tancom, rozvíjanie rytmu, cítenia hudby, koncentráciu a uvoľnenie tela. Pútavým inštrumentom bola jemná hodvábna šatka v rukách malých tanečníkov, ktorých úlohou bolo imitovať predvádzané pohyby za sprievodu hudobnej skladby.

Posledná aktivita sprevádzaná hudbou bola zameraná na pohybovú sebarealizáciu členov vo dvojiciach, pričom podmienkou bolo spojenie dvojice dlaňou jednej ruky a loptičkou.  

Za príjemným zážitkom hudobného stretnutia členov Klubu nadaných detí stojí PaedDr. Klaudia Košalová, PhD., odborná asistentka Katedry hudobnej a výtvarnej výchovy Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove.
ORGANIZÁTOR
Celoslovenská iniciatíva Rozumieme nadaným
Rozumieme nadaným, o. z.
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2025
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.
Návrat na obsah