Muzikoterapia - Nadané dieťa

Nadané dieťa
September 2020
KLUB NADANÝCH DETÍ
S PRÍCHODOM NOVÉHO ŠKOLSKÉHO ROKA MAJÚ RODIČIA V PREŠOVE MOŽNOSŤ PRIHLÁSIŤ SVOJE DETI DO MIMOŠKOLSKÉHO PROJEKTU VZDELÁVANIA NADANÝCH ŽIAKOV - KLUBU NADANÝCH DETÍ.
September 2020
MLADÝ GOLFISTA TOBIAS
MÁ LEN 14 ROKOV, NO NA KONTE UŽ MNOŽSTVO TURNAJOVÝCH ÚSPECHOV. NA "GREENE" V PIEŠŤANOCH SA UČIL AJ CHODIŤ A PRVÉ HRÁČSKE PALICE DOSTAL AKO JEDNOROČNÝ. PRINÁŠAME ROZHOVOR S TOBIASOM.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
September 2020
LOGISCOOL
V LOGISCOOLE JE ZÁŽITKOVÉ VZDELÁVANIE NA PRVOM MIESTE, ŠTUDENTI SA UČIA PROGRAMOVAŤ ZOSTAVOVANÍM POČÍTAČOVÝCH HIER, KTORÉ SI UŽÍVAJÚ. LOGISCOOL JE SUPER!
September 2020
ROZUMIEME NADANÝM
CELOSLOVENSKÁ INICIATÍVA ROZUMIEME NADANÝM VYHLÁSILA V NOVOM ŠKOLSKOM ROKU 2020/2021 ATRAKTÍVNY PLÁN PROJEKTOV URČENÝCH NADANÝM DEŤOM. PRIDAJTE SA K NÁM!
Nadané dieťa
Prejsť na obsah

Muzikoterapia

Aktivity
Nadané deti spoznávali svet muzikoterapie

Hudba možno nevylieči každú chorobu, no ak je dobre aplikovaná, môže byť veľmi dobrým pomocníkom v boji s ňou. Rýchlo pôsobí na ľudské emócie, a ak je podporená pohybom jej účinok je hlbší a silnejší. Výsledkom spojenia hudby a terapie je muzikoterapia, ktorá spríjemnila stretnutie členov Klubu nadaných detí v Prešove.
Základom bola improvizácia, ktorá je jedným zo spôsobov využitia inštrumentálnej zložky muzikoterapie a požiadavky na jej uplatnenie spĺňa Orffovo inštrumentárium. Zahŕňa melodické i nemelodické, ľahko ovládateľné nástroje. Svoje uplatnenie v rukách žiakov, ako necvičených hráčov, našli rytmické nástroje - triangel, činely, rolničky, bubienok, tamburína, či paličky, ale i melodické nástroje – bicie - zvonkohra a xylofón.  Každý zo zúčastnených členov dostal jeden nástroj a úlohou bolo predstaviť seba i nástroj v určenom rytme. Cieľom bolo rozvíjať rytmus, hudobné cítenie, tvorivosť, predstavivosť.
Zaujala aktivita zameraná na spojenie počúvania hudby  s tancom, rozvíjanie rytmu, cítenia hudby, koncentráciu a uvoľnenie tela. Pútavým inštrumentom bola jemná hodvábna šatka v rukách malých tanečníkov, ktorých úlohou bolo imitovať predvádzané pohyby za sprievodu hudobnej skladby.

Posledná aktivita sprevádzaná hudbou bola zameraná na pohybovú sebarealizáciu členov vo dvojiciach, pričom podmienkou bolo spojenie dvojice dlaňou jednej ruky a loptičkou.  

Za príjemným zážitkom hudobného stretnutia členov Klubu nadaných detí stojí PaedDr. Klaudia Košalová, PhD., odborná asistentka Katedry hudobnej a výtvarnej výchovy Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove.
ORGANIZÁTOR
Centrum pedgogicko-psychologického poradenstva a prevencie, Sabinov
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2020
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.
Návrat na obsah