Muzikoterapia - Nadané dieťa

Nadané dieťa
Február 2019
PO STOPÁCH POVESTÍ KOŠÍC
ŽIACI ZÁKLADNÝCH ŠKÔL Z PREŠOVA SPOZNÁVALI METROPOLU VÝCHODNÉHO SLOVENSKA - MESTO KOŠICE. DRUHÉ NAJVÄČŠIE MESTO NA SLOVENSKU SPOZNALI VĎAKA POVESTIAM A LEGENDÁM.
Február 2019
SPOZNÁVAME RUSKÉ ROZPRÁVKY
STRETNUTIE ŠKOLÁKOV Z KLUBU NADANÝCH DETÍ V PREŠOVE BOLO VENOVANÉ NAJVÄČŠIEMU ŠTÁTU SVETA. ZAUJALI ZAUJÍMAVOSTI, KULTÚTA, UMENIE, FOLKLÓR A RUSKÉ ROZPRÁVKY.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Február 2019
ROZVOJ LOGICKÉHO MYSLENIA
VZDELÁVACIE HRY, LOGICKÉ SKLADAČKY, MAGNETICKÉ STAVEBNICE A SPOLOČENSKÉ HRY ZAUJALI DETI Z KLUBU NADANÝCH DETÍ V PREŠOVE. STRETNUTIE BOLO ZAMERANÉ NA PODPORU NAPREDOVANIA DETÍ.
Január 2019
TALENTY REGIÓNU ŠARIŠ
CELOSLOVENSKÁ INICIATÍVA ROZUMIEME NADANÝM A MESTO PREŠOV VYHLASUJÚ PROSTREDNÍCTOM PROJEKTU NADANÉ DIEŤA SÚŤAŽ TALENT ZÁKLADNÝCH ŠKÔL REGIÓNU ŠARIŠ.
Nadané dieťa
Prejsť na obsah

Muzikoterapia

Aktivity
Nadané deti spoznávali svet muzikoterapie

Hudba možno nevylieči každú chorobu, no ak je dobre aplikovaná, môže byť veľmi dobrým pomocníkom v boji s ňou. Rýchlo pôsobí na ľudské emócie, a ak je podporená pohybom jej účinok je hlbší a silnejší. Výsledkom spojenia hudby a terapie je muzikoterapia, ktorá spríjemnila stretnutie členov Klubu nadaných detí v Prešove.
Základom bola improvizácia, ktorá je jedným zo spôsobov využitia inštrumentálnej zložky muzikoterapie a požiadavky na jej uplatnenie spĺňa Orffovo inštrumentárium. Zahŕňa melodické i nemelodické, ľahko ovládateľné nástroje. Svoje uplatnenie v rukách žiakov, ako necvičených hráčov, našli rytmické nástroje - triangel, činely, rolničky, bubienok, tamburína, či paličky, ale i melodické nástroje – bicie - zvonkohra a xylofón.  Každý zo zúčastnených členov dostal jeden nástroj a úlohou bolo predstaviť seba i nástroj v určenom rytme. Cieľom bolo rozvíjať rytmus, hudobné cítenie, tvorivosť, predstavivosť.
Zaujala aktivita zameraná na spojenie počúvania hudby  s tancom, rozvíjanie rytmu, cítenia hudby, koncentráciu a uvoľnenie tela. Pútavým inštrumentom bola jemná hodvábna šatka v rukách malých tanečníkov, ktorých úlohou bolo imitovať predvádzané pohyby za sprievodu hudobnej skladby.

Posledná aktivita sprevádzaná hudbou bola zameraná na pohybovú sebarealizáciu členov vo dvojiciach, pričom podmienkou bolo spojenie dvojice dlaňou jednej ruky a loptičkou.  

Za príjemným zážitkom hudobného stretnutia členov Klubu nadaných detí stojí PaedDr. Klaudia Košalová, PhD., odborná asistentka Katedry hudobnej a výtvarnej výchovy Pedagogickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove.
ORGANIZÁTOR
Centrum pedgogicko-psychologického poradenstva a prevencie, Sabinov
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2019
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.
Návrat na obsah