V Klube nadaných detí išli na logické myslenie zábavne - Nadané dieťa

Nadané dieťa
Marec 2025
FINÁLE SÚŤAŽE TALENTOV ZŠ
SÚŤAŽ TALENT ZÁKLADNÝCH ŠKÔL PREŠOVSKÉHO KRAJA PATRÍ DO PORTFÓLIA PROJEKTOV A AKTIVÍT INICIATÍVY ROZUMIEME NADANÝM, KTORÁ SA VENUJE NADANÝM DEŤOM Z CELÉHO SLOVENSKA.
Marec 2025
TALENT ZŠ PREŠOVSKÉHO KRAJA
SÚKROMNÁ ZÁKLADNÁ ŠKOLA DSA V PREŠOVE PRIVÍTALA NA SVOJEJ PÔDE NADANÉ A TALENTOVANÉ DETI. USKUTOČNILO SA TAM FINÁLOVÉ KOLO SÚŤAŽE TALENTOV.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Apríl 2025
POZVÁNKA
POZVÁNKA NA FINÁLOVÉ KOLO 13. ROČNÍKA LOGICKEJ OLYMPIÁDY INTELEKTOVO NADANÝCH DETÍ (PRE POSTUPUJÚCICH  FINALISTOV) + ODBORNÝ SEMINÁR ROZUMIEME NADANÝM.
Marec 2025
VEČER TALENTOV
TOHTOROČNÝ VEČER TALENTOV SA USKUTOČNÍ V PREDVEČER FINÁLOVÉHO KOLA LOGICKEJ OLYMPIÁDY INTELEKTOVO NADANÝCH DETÍ. PODUJATIE JE URČENÉ FINALISTOM SÚŤAŽE. STRETNEME 20. MÁJA 2025.
Nadané dieťa
Prejsť na obsah

V Klube nadaných detí išli na logické myslenie zábavne

Aktivity
V Klube nadaných detí išli na logické myslenie zábavne

Logické myslenie nadaných detí v Prešove rozvíjali pri jednom z októbrových stretnutí zábavné hry. Následný test bol zameraný na systematický rozvoj mladých členov Klubu nadaných detí v oblasti intelektu.
Zvládnutie pravidiel logiky a základov počítania je dôležité pre matematiku, fyziku a informatiku. Schopnosť správne myslieť a zaobchádzať s abstraktnými symbolmi a číslami patrí zas medzi základy logického myslenia. Mladší školský vek dieťaťa okrem iného sprevádza prvý logický obraz sveta. Z pohľadu dieťaťa sa formuje význam všetkých vecí, ktoré vidí a stretáva okolo seba.

Úvod stretnutia nadaných detí bol venovaný úlohám, ktoré preverili čítanie vecného textu s porozumením. Súčasťou aktivity bolo porozumenie a logické spájanie užitočných informácií s praktickými činnosťami. Tvorivosť a fantázia boli podstatnými spoločníkmi pri úlohách vyžadujúcich viacero riešení. Postreh, pozornosť a zrakové vnímanie si školáci otestovali v bludisku, a takisto pri hľadaní rozdielov medzi obrázkami.
Zaujali tiež úlohy zamerané na rozvoj priestorovej predstavivosti a logické usporiadanie viet podľa dejovej následnosti. Najviac sa nadané deti potrápili pri riešení zašifrovaných matematických príkladov (algebrogramov), v ktorých mali namiesto písmen dosadiť číslice tak, aby dávali zmysel. Práca v skupinách vyžadovala nielen logické myslenie, ale aj schopnosť detí spolupracovať, prijímať riešenia a spolupodieľať sa na ich hľadaní.
Nad očakávanie dopadla interakcia s vlajkami štátov a obrázkovým sudoku, hľadanie a spočítavanie zvierat ukrytých v obrázku, stavba pevnosti a rôzne typy úloh zameraných na logické a strategické uvažovanie.

Mimoškolské vzdelávanie intelektovo nadaných detí vyžaduje v plnej miere špecifický prístup, inovatívne formy práce, či zmenu obsahu vzdelávania. Účinnou metódou pri objavovaní logicky nadaných detí sú klasické inteligenčné testy, ktoré okrem úloh na zistenie rečového a priestorového nadania dieťaťa spravidla obsahujú aj logické úlohy.
ORGANIZÁTOR
Celoslovenská iniciatíva Rozumieme nadaným
Rozumieme nadaným, o. z.
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2025
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.
Návrat na obsah